Zestawienie 4 największych trendów w publikacjach elektronicznych na rok 2017, według portalu Publishing Executive.

E-magazyny w układnie wertykalnym

Kiedy w 2005 roku zadebiutowały pierwsze e-wydania czasopism, wielu spodziewało się prawdziwej rewolucji. Odtąd tradycyjne wydania papierowe miały zostać wyparte i zastąpione nową technologią. Dlaczego tak się nie stało? Wśród głównych przyczyn wymienia formę w jakiej treści magazynów były udostępniane odbiorcom. Horyzontalnie przewijane strony sprawdzają się w prasie tradycyjnej. Kiedy czytamy na komputerze, tablecie, czy telefonie, o wiele lepiej sprawdza się wertykalne przewijanie stron. Największe portale, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram, doskonale zrozumiały ten trend, dając swoim użytkownikom dostęp do wertykalnie ułożonych treści, których „scrollowanie” wciąga bardziej niż byśmy tego chcieli. Stąd pomysł, aby odejść od tradycyjnego formatu i stworzyć takie rozwiązania, aby magazyny pojawiły się w układzie wertykalnym.

Aplikacje wspierające wydania papierowe

Ciekawym dodatkiem do tradycyjnych wydań mogą być aplikacje na smartfony. Aplikacja nie powinna powielać treści zawartych na papierze, ale rozwijać konkretne zagadnienie, np. w przypadku magazynów wnętrzarskich, może zawierać katalog sklepów internetowych z prezentowanymi produktami. Informacje zawarte w magazynie i aplikacji mogą się krzyżować, co wzmocni atrakcyjność papierowego wydania.

Specjalizacja

Obsługa nowych technologii wymaga fachowej wiedzy i umiejętności. Wydawnictwo, które chce osiągnąć stabilną pozycję na rynku nowych technologii musi inwestować w wyspecjalizowaną kadrę. Dotyczy to nie tylko osób zajmujących się przygotowaniem elektronicznego wydania, ale również specjalistów od reklamy i marketingu. Osoby korzystające z nowych technologii to nie zawsze te same osoby, które sięgają po tradycyjne wydania gazet. Dlatego ważne jest, aby powierzyć tę część publikacji osobom, które znają i rozumieją specyfikę tego rynku.

Subskrypcje nie do przecenienia

Katalog adresów mailowych, które mogą być wykorzystywane do wysyłania newsletterów lub informacji handlowych, to kolejny punkt, na który powinni zwrócić uwagę wydawcy. Możliwość bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi odbiorcami to nie tylko najtańsza, ale również skuteczna metoda dostarczenia informacji o wydaniu elektronicznym i tradycyjnym.

Cały artykuł na ten temat znajdziecie na stronie: The 4 Digital Publishing Trends to Watch in 2017.